Spring til indhold Gå til hovednavigation Gå til sprogvælgeren

Denne hjemmeside bruger cookies. Nogle cookies er nødvendige, for at hjemmesiden kan fungere korrekt. Andre cookies bruges til at optimere din brugeroplevelse og gøre det muligt for os og vores samarbejdspartnere at give dig relevant markedsføring. Ved at klikke på "Jeg giver samtykke" accepterer du, at vi bruger cookies og behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med vores integritetspolitik. I integritetspolitikken kan du også læse mere om, hvordan du kan slette eller blokere cookies og trække dit samtykke tilbage.

Kundeportalen hjælper kundeservice
Case/Kundeportalen

PostNords kundeportal -  et værdifuldt værktøj

Cykelpartner.dk sparer tid, får større overblik og vigtigst af alt; mere tilfredse kunder med NCP – Nordic Customer Portal.

Udfordring

At kunne fokusere på selve forretningen uden at skulle bruge uforholdsmæssigt megen tid og kræfter på at servicere kunderne og få rettet op på fejl og misforståelser.

Cykelpartner.dk får på en gennemsnitlig dag 20-50 opkald fra kunder med alle tænkelige spørgsmål til deres levering. Nogle har måske oplyst forkert mobilnummer ved bestillingen og har derfor ikke modtaget deres koder til Pakkeboksen. Andre kan stå med en pakke, som er blevet beskadiget under transporten eller som ikke er nået frem.

Før 2017, hvor NCP blev introduceret, kunne Cykelpartner.dk ikke løse en simpel opgave for kunden uden telefonisk at skulle omkring PostNords kundeservice. Det betød ofte en uønsket ventetid for kunden.

Løsning

Cykelpartner.dk har via Kundeportalen adgang til det totale overblik over sine pakker hos PostNord. Alt er samlet på ét sted, og det giver et unikt overblik. Man har mulighed for at gå direkte ind i portalen og hjælpe kunden og eksempelvis hente en forsvunden kode til Pakkeboksen frem på ganske få sekunder. Fakturaer og betalingsstatus er andre vigtige forhold, som NCP gør tilgængelig for PostNords kunder.

Resultat

Cykelpartner.dk kan nu i meget vid udstrækning betjene sig selv og derved også servicere kunden hurtigt og gnidningsløst. En masse opkald og efterfølgende administration og ventetid er forsvundet. Virksomheden skønner selv, at den interne tid på reklamationer og andet er blevet cirka halveret ved brug af Kundeportalen. Kunderne sætter pris på den hurtige betjening og kvitterer på Trustpilot. Her ligger Cykelpartner i øjeblikket med en score på 9,6 ud af 10 = fremragende.

Faktaboks
Cykelpartner.dk er Danmarks førende netbutik inden for cykeludstyr. PostNord afhenter flere gange dagligt hundredvis af pakker på virksomhedens lager i Jebjerg ved Skive.
.