Spring til indhold Gå til hovednavigation Gå til sprogvælgeren

Vi anvender cookies til at få hjemmesiden til at fungere og at lave statistik som vi kan bruge til at forbedre hjemmesidens indhold. Du accepterer brugen af cookies ved at lukke boksen eller klikke videre. Lær mere om cookies

Opsætning af brevkasser

Det er vigtigt, at vi har let adgang til din brevkasse, når vi skal aflevere den daglige post. Det har postbuddet, når brevkassen er placeret ved indgangen til din parcel, hvis du bor i villa eller rækkehus, eller i et brevkasseanlæg ved indgangen, hvis du bor i etageejendom. Reglerne gælder også for kontorer og butikker mv.

Vi arbejder på grundlag af den postlov, som Folketinget vedtog i december 2010. I den kan du læse mere om de gældende regler for opsætning af brevkasser og om omdeling af post. Her finder du postloven med tilhørende bekendtgørelse.

"Bekendtgørelse om postvirksomhed og postbefordring" siger, at hvis brevkassen eller brevindkastet ikke er anbragt rigtigt, så kan postbuddet tage posten med tilbage og returnere den til afsenderen. For at undgå dette kan du i folderen Opsætning af brevkasser og brevkasseanlæg (pdf) læse mere om, hvordan du placerer din brevkasse korrekt.

Levering til døren

Hvis du ikke selv kan hente din post i brevkassen, fx fordi du er gangbesværet eller handicappet, kan du henvende dig til din kommune, der afgør, om du er berettiget til post til døren. Kommunen giver os besked, hvis du skal have din post bragt helt til døren.

Trafikstyrelsen beskriver ordningen i Vejledning om post til døren.

Hvis du har spørgsmål

Har du yderligere spørgsmål, er du velkommen til at ringe til vores kundeservice på tlf. 70 70 70 30.

Kan vi hjælpe dig

Find