Spring til indhold Gå til hovednavigation Gå til sprogvælgeren

Vi anvender cookies til at få hjemmesiden til at fungere og at lave statistik som vi kan bruge til at forbedre hjemmesidens indhold. Du accepterer brugen af cookies ved at lukke boksen eller klikke videre. Lær mere om cookies

Fakturainformation

Vi har pr. 1. maj 2007 implementeret et elektronisk fakturasystem, der håndterer elektroniske leverandørfakturaer i OIOXML-format.

Der er tale om det samme meddelelsesformat, som anvendes af de offentlige myndigheder til modtagelse og afsendelse af fakturaer.

Vi stiller krav om, at leverandørfakturaer skal fremsendes elektronisk (i OIOXML-format).

Godt i gang med e-fakturering

Det allervigtigste er, at e-fakturaer indeholder et EAN-lokationsnummer, indkøbsordrenummer, oplysninger ifølge momsreglerne samt en FIK-kode for at sikre en hurtig digital fakturahåndtering og betaling. Læs mere om e-fakturering.

Ved salg af varer eller tjenesteydelser til os, skal man være opmærksom på, at alle fakturaer skal opfylde visse krav i følge momsreglerne samt særlige oplysninger for at automatisere indkøbs- og fakturaprocessen.

Tjek om din virksomheds fakturaer indeholder følgende oplysninger:

  1. Sælgers navn og adresse
  2. Vores EAN-lokationsnummer
  3. Fakturaadresse: vores virksomhedsnavn og adresse
  4. Leveringsadresse: vores virksomheds navn og adresse på varemodtageren
  5. Vores indkøbsordrenummer
  6. Fakturadato (udstedelsesdato)
  7. Fakturanummer, som er et fortløbende nummer, der bygger på én eller flere serier, og som identificerer fakturaen. Husk at dokumenter med debet- og kreditbeløb holdes hver for sig
  8. Sælgers CVR-nr eller SE-nr.
  9. Den dato, hvor levering af varerne eller tjenesteydelserne foretages eller afsluttes, forudsat at en sådan dato er forskellig fra fakturadatoen
  10. Betalingsdato - netto 45 dage
  11. Mængden og arten af leverede varer eller omfanget samt arten af de leverede ydelser
  12. Momsgrundlaget, pris pr. enhed inkl. tillæg og rabatter
  13. Gældende momssats
  14. Det momsbeløb, der skal betales
  15. Fakturatotal
  16. FIK-kode på e-fakturaen vil sikre automatisk betaling af ydelser til denne konto

Hvad er et indkøbsordrenummer?

Indkøbsordrenummeret er et nummer bestående af 10 tal. Indkøbsordrenummeret dannes, når vi afgiver en ordre. Du finder nummeret på den ordre, du modtager som leverandør.

Hvorfor er det vigtigt?

Indkøbsordrenummeret sikrer, at vi kan matche en faktura med en ordre. På den måde optimerer og smidiggør vi processen - fra du sender fakturaen, og til vi har behandlet den.

For at vi kan behandle din faktura så hurtigt som muligt, beder vi dig sørge for, at indkøbsordrenummeret altid fremgår af din faktura.

De leverandører, som har indgået faste aftaler med os om løbende leverancer af f.eks. el, gas, vand, avisabonnementer mv., får ikke tildelt noget indkøbsordrenummer.

Kan vi hjælpe dig

Kundeservice Privat
Telefon 70 70 70 30

Kundeservice Erhverv
Telefon 70 11 12 30

Find

Indtast forsendelsesnummer:

Se åbningstider, adresse samt hvilke serviceydelser det enkelte sted tilbyder. Eller se, hvor du kan købe frimærker.

Angiv adresse, postnummer eller by. Du kan også klikke på kortet.

Se placering af Pakkeboksautomater

Angiv adresse, postnummer eller by. Du kan også klikke på kortet.

Her finder du Erhvervsindleveringerne

Angiv adresse, postnummer eller by. Du kan også klikke på kortet.

Se placering af postkasser

Angiv adresse, postnummer eller by. Du kan også klikke på kortet.