Spring til indhold Gå til hovednavigation Gå til sprogvælgeren

Vi anvender cookies til at få hjemmesiden til at fungere og at lave statistik som vi kan bruge til at forbedre hjemmesidens indhold. Du accepterer brugen af cookies ved at lukke boksen eller klikke videre. Lær mere om cookies

Porto via mobilen

Du kan købe porto til dine breve via en app

Køb mobilporto via app

Brug din mobil, når du vil sende et brev

Mobilporto er til dig, der skal sende et enkelt brev. Hvis du skal sende flere breve er Online porto måske en bedre løsning.

Mobilporto bruger du i stedet for et frimærke til breve:

  • der vejer op til 2 kg
  • til Danmark og udlandet
  • som almindelige Breve og Quickbreve

Når du har downloadet den gratis app, guider vi dig let igennem købet. Du kan vælge at betale med kreditkort eller MobilePay.

Efter købet får du din portokode. Du skriver den unikke kode på 12 karakterer, der hvor du plejer at sætte frimærket

Hent appen

Du kan hente Mobilporto appen her;

App Store (iPhone)

GooglePlay (Android)

Udbydes af PostNord A/S, Hedegårdsvej 88, 2300 København S, tlf. 70 11 22 12.

Har du behov for let adgang til andre af vores services, kan du downloade vores Post App, hvor du også kan skabe et link til Mobilporto. Klik og læs mere om Post Appen.​​​​​​​​​​​

Spørgsmål og svar

Hvis samme kode er brugt på flere breve, eller koden ikke er "kendt" i systemet, kan vi ikke godkende den som betaling. Derfor vil du modtage et brev fra os, hvor vi gør opmærksom på, at dit brev ikke var korrekt frankeret. Hvis det sker igen, sender vi dig en regning på den manglende porto + et administrationsgebyr.

Nej, selv om koden er unik er der ikke indbygget track & trace. Portokoder kan her sammenlignes med frimærker, og er en værdi, du frankerer brevet med.

Så kontakter du kundeservice og oplyser dit ordrenr. samt koden, som du ikke ønsker at benytte. Vi kan herefter refundere beløb til dig, og portokoden vil samtidig blive annulleret. Portokoder tilbagebetales op til 1 år efter udløb af gyldighed.

Hvis du har glemt din kode, må du slette dine betalingskort og indtaste dem igen. Vi har ikke adgang til din kode og kan derfor ikke sende den til dig eller oplyse det. Hvis du indtaster forkert kode 3 gange, så slettes dine gemte betalingskort automatisk. Denne løsning er valgt for at sikre dine betalingskort bedst muligt.

Vi anvender Nets Netaxcept Betalingsterminal, hvilket sikrer, at din betaling med betalingskort er sikker og certificeret af Teller (PBS). Oplysninger ligger krypteret hos Nets.

Kan vi hjælpe dig

Kundeservice Privat
Telefon 70 70 70 30

Kundeservice Erhverv
Telefon 70 11 12 30

Find

Indtast forsendelsesnummer:

Se åbningstider, adresse samt hvilke serviceydelser det enkelte sted tilbyder. Eller se, hvor du kan købe frimærker.

Angiv adresse, postnummer eller by. Du kan også klikke på kortet.

Se placering af Pakkeboksautomater

Angiv adresse, postnummer eller by. Du kan også klikke på kortet.

Her finder du Erhvervsindleveringerne

Angiv adresse, postnummer eller by. Du kan også klikke på kortet.

Se placering af postkasser

Angiv adresse, postnummer eller by. Du kan også klikke på kortet.