Spring til indhold Gå til hovednavigation Gå til sprogvælgeren

Vi anvender cookies til at få hjemmesiden til at fungere og at lave statistik som vi kan bruge til at forbedre hjemmesidens indhold. Du accepterer brugen af cookies ved at lukke boksen eller klikke videre. Lær mere om cookies

Reklamationer 2006

Reklamationer for breve og pakker 2006

TotalKlager% klager af antal forsendelserKlager med erstatning% klager med erstatning
Alle kategorier61.0120,00535%10.49817,21%
Bortkomst49.5960,00435%5.32610,74%
Forsinkelse4.2620,00037%1.84343,21%
Beskadigelse/manglende indhold7.1500,00063%3.32946,56%

 

Breve indlandKlager% klager af antal forsendelserKlager med erstatning% klager med erstatning
Bortkomst20.4390,00206%1780,87%
Forsinkelse7080,00007%14220,06%
Beskadigelse/manglende indhold1.9660,00020%412,09%

 

Breve udlandKlager% klager af antal forsendelserKlager med erstatning% klager med erstatning
Bortkomst10.7660,00806%1.95718,18%
Forsinkelse3150,00024%165,08%
Beskadigelse/manglende indhold5610,00042%7613,55%

 

Pakker indland*Klager% klager af antal forsendelserKlager med erstatning% klager med erstatning
Bortkomst8.3030,11112%1.91223,02%
Forsinkelse1.8580,02487%1.58785,43%
Beskadigelse/manglende indhold3.5190,04709%2.70676,90%

 

Pakker udlandKlager% klager af antal forsendelserKlager med erstatning% klager med erstatning
Bortkomst10.0880,19363%1.27912,68%
Forsinkelse1.3850,02658%987,08%
Beskadigelse/manglende indhold1.1040,02119%50645,83%

 

*) Antallet af klager for pakker indland kan ikke sammenlignes med tidligere år, da opgørelsen ikke længere indeholder de ikke-befordringspligtige erhvervspakker (BtB). Det skal endvidere bemærkes, at vi pr. 1. maj 2006 overgik til et nyt registreringssystem for kundeklager, og at det i det tidligere system ikke var muligt at udskille antallet af klager på de ikke-befordringspligtige forsendelser separat, hvorfor der for perioden januar-april er foretaget en forholdsmæssig beregning med udgangspunkt i antallet for maj-december.