Spring til indhold Gå til hovednavigation Gå til sprogvælgeren

Vi anvender cookies til at få hjemmesiden til at fungere og at lave statistik som vi kan bruge til at forbedre hjemmesidens indhold. Du accepterer brugen af cookies ved at lukke boksen eller klikke videre. Lær mere om cookies

Kundecases

KMD

Postbuddet bringer telemedicinen ud i fire danske kommuner​

"PostNord Danmark gør et helt fantastisk godt stykke arbejde for os. De er hurtige og vi får kun positive tilbagemeldinger fra vores borgere, som oplever en tryg og professionel service fra medarbejderne i den velkendte postuniform"
- Birgitte Dyhr Olling, Intern Projektleder, Åbenrå Kommune

KMD har valgt at indgå et samarbejde med PostNord Danmark om at servicere genoptræningspatienter med levering, opsætning og instruktion af telemedicinsk udstyr i deres private hjem. Projektet, som er Danmarks første udbud på området inden for telemedicin, er opstået i samarbejde mellem borgere, sagsbehandlere, internetleverandører, og IT-virksomheder og omfatter Greve, Åbenrå, Ålborg og Kerteminde kommune.

PostNord Danmark har siden projektets start varetaget hele den logistiske del af den telemedicinske værdikæde. Vi aftaler leveringstid med borgeren og pakker teleudstyret fra vores lager og leverer og opsætter det i borgerens hjem, hvor vi sørger for instruktion, således at borgeren er tryg ved at anvende udstyret. Når borgeren ikke længere har brug for at have teleterminalen i sit hjem, sørger vi for afhentning, afmontering og returnering til lager, hvor udstyret bliver rengjort, opdateret og klargjort til næste borger.

En effektiv og sikker logistik

"Det er jo helt nyt for mig, at bruge sådan noget udstyr, og jeg var da også lidt nervøs ved det hele. Men posten gav sig god tid til at tale med mig om det og lære mig, hvordan det hele fungerede. Det var meget betryggende for mig"
- 81 årig borger i Kerteminde kommune

KMD havde behov for en kompetent distributionsleverandør, der kunne håndtere de fire kommuners høje sikkerheds- og dokumentationsmæssige krav samt sikre den nødvendige driftssikkerhed og kvalitet. PostNord Danmarks landsdækkende service samt høje leveringssikkerhed og dokumentation, har været en væsentlig årsag til, at KMD valgte PostNord Danmark som leverandør.

Vil du vide mere om Velfærdsdistribution?

Du er altid velkommen til at kontakte os via mailen Velfærd, hvis du vil høre mere om dine muligheder.

Region Hovedstaden​

Servicering af hjertepatienter i Region Hovedstaden​

Region Hovedstaden har valgt PostNord Danmark som logistik- og distributionspartner i et nyt demonstrationsprojekt, der behandler hjertepatienter i eget hjem, ved hjælp af telemedicinsk udstyr.

Projektet, som sker i tæt samarbejde med læger og sundhedspersonale fra fire hospitaler, henholdsvis Herlev, Hvidovre, Frederikssund og Bornholm, havde brug for en sikker opretholdelse af et flow af telemedicinsk udstyr. PostNord Danmark kunne tilbyde parterne en gennemtænkt og samlet serviceløsning, der inkluderer hele den logiske del af den telemedicinske værdikæde.

Patientsikkerhed via gennemført sagsstyring og dokumentation

"Gennem vores samarbejde med PostNord Danmarks konsulenter fik vi udfoldet de udfordringer og logistiske opgaver, der knytter sig til opretholdelsen af et sikkert flow i en telemedicinsk løsning, hvor særligt opsætning af udstyret i patienternes private hjem er en vigtig del af opgaven. PostNord Danmark er en del af vores ansigt udad til i forhold til patienterne, og vi føler os trygge ved at samarbejde med dem om denne vigtige opgave"
- Udviklingskonsulent, Herlev Hospital

En høj grad af patientsikkerhed opnås via en gennemført sagsstyring og dokumentation. Specialuddannede postmedarbejdere sørger for at instruere patienten i udstyret og sikrer, at patienten er tryg ved at anvende teleterminalen, der indbefatter en touch screen, en elektronisk vægt og et blodtryksapparat. Medarbejderen sørger ligeledes for, at forbindelsen til hospitalet er i orden, således at det sundhedsfaglige personale kan igangsætte den telemedicinske behandling. Hele forløbet registreres i sagsstyring, således at alle leverancer kan dokumenteres.

Vil du vide mere om Velfærdsdistribution?

Du er altid velkommen til at kontakte os via mailen Velfærd, hvis du vil høre mere om dine muligheder.

Kan vi hjælpe dig

Kundeservice Privat
Telefon 70 70 70 30

Kundeservice Erhverv
Telefon 70 11 12 30

Find

Indtast forsendelsesnummer:

Se åbningstider, adresse samt hvilke serviceydelser det enkelte sted tilbyder. Eller se, hvor du kan købe frimærker.

Angiv adresse, postnummer eller by. Du kan også klikke på kortet.

Se placering af Pakkeboksautomater

Angiv adresse, postnummer eller by. Du kan også klikke på kortet.

Her finder du Erhvervsindleveringerne

Angiv adresse, postnummer eller by. Du kan også klikke på kortet.

Se placering af postkasser

Angiv adresse, postnummer eller by. Du kan også klikke på kortet.