Spring til indhold Gå til hovednavigation Gå til sprogvælgeren

Vi anvender cookies til at få hjemmesiden til at fungere og at lave statistik som vi kan bruge til at forbedre hjemmesidens indhold. Du accepterer brugen af cookies ved at lukke boksen eller klikke videre. Lær mere om cookies

Spørgsmål og svar

Her finder du svar på følgende spørgsmål:

  • Hvad får jeg som kunde ud af at købe, leje eller lease en frankeringsmaskine?
  • Hvad står der i forretningsbetingelserne?
  • Vi har IP-telefoni. Kan vi benytte Credit Lock?
  • Hvad er forskellen på en plus- og standardaftale?
  • Hvorfor skal jeg i slutningen af hver måned kalde op fra min frankeringsmaskine til mit datacenter?
  • Ved forudbetaling. Hvor lang tid går der fra jeg indbetaler pengene til pengene er til rådighed på min frankeringsmaskine
  • Hvad er renten på min forudbetaling?
  • Hvad gør jeg hvis min maskine løber tør for penge?
  • Hvad er et datacenter og koster det noget at være tilsluttet et datacenter?
  • Hvorfor skal Credit Lock maskinen være tilsluttet et analogstik?
  • Bliver jeg advaret, hvis min maskine er ved at løbe tør for penge?
  • Kan jeg få en elektronisk faktura?

Hvad får jeg ud af at købe, leje eller lease en frankeringsmaskine?

Afhængig af maskintype og den aftale om frankering du indgår, vil du kunne opnå følgende fordele:

  • Du kan vælge mellem kredit med administrationsgebyr eller forudbetaling uden gebyr
  • Du får faktura ved kredit: Løbende måned + 14 dage
  • Du kan få én samlet faktura, uanset hvor mange frankeringsmaskiner du har
  • Du får bedre overblik over dit forbrug via status- og statistikoplysninger
  • Du får glæde af den nyeste teknologiske udvikling med blandt andet automatisk opdatering af priser, sikker og præcis vægt, statistik m.v.

Vi har IP-telefoni? Kan vi benytte Credit Lock?

Ja, det kan du. Der er nogle tekniske udfordringer for kunder med IP-telefoni og der findes forskellige løsninger hos leverandørerne. Vi opfordrer til, at man forhører sig hos flere leverandører om de konkrete muligheder.

Hvad er forskellen på en plus- og standardaftale?

Med en plusaftale har du et fast kreditbeløb til rådighed hver måned. Størrelsen af kreditten er tilpasset dit gennemsnitlige månedsforbrug med god plads til udsving. For at vi kan fakturere dit forbrug, skal du i slutningen af hver måned kalde op fra frankeringsmaskinen til dit datacenter, hvor dit forbrug for den forgangne måned registreres. Derefter sender vi dig en faktura til indbetaling af dit forbrug.

Med en standardaftale betaler du et selvvalgt beløb forud, før du kan bruge din frankeringsmaskine. Du vælger selv beløbets størrelse alt efter behov. Dette betyder, at du selv løbende skal sørge for, at du har penge nok til rådighed til brug for frankering.

Hvorfor skal jeg kalde op til mit datacenter i slutningen af hver måned?

Du skal ringe op hver måned til dit datacenter, fordi vi skal registrere dit forbrug på din frankeringsmaskine.

Hvis du har en plusaftale, skal vi bruge din opringning til at udstede en faktura på det registrerede forbrug i den pågældende måned.

Hvis du har en standardaftale, skal vi bruge din opringning til renteberegning af det indestående beløb på din datacenterkonto.

Din maskine varsler dig, når det er tid til at kalde op til dit datacenter. Du har derefter 4 dage til at kalde op, inden din frankeringsmaskine bliver låst.

Det er vigtigt at huske opkaldet, da det eller koster et gebyr på 45 kr. Hvis du ikke allerede er tilmeldt, kan du få en varslingsmail ved at sende os en mail med dit licensnr. og din mail-adresse til Creditlock@postnord.com.

I juni, juli og december 2017 opkræver vi ikke gebyr for forsinket opkald.

2017 - Opkaldsperioder​​
Januar​26.-29. januar​
Februar​24.-27. februar​
Marts​26.-29. marts​
April​26.-29. april​
Maj26.-29. maj​
Juni​26.-29. juni​
Juli26.-29. juli​
August​26.-29. august​
September​26.-29. september​
Oktober​26.-29. oktober​
November​26.-29. november​
December​21.-29. december​

Hvor lang tid fra forudbetaling til pengene er til rådighed?

Her gælder de almindelige regler ved indbetaling via et pengeinstitut. Det betyder, at pengene er modtageren i hænde 2-3 hverdage efter indbetaling. Herefter sender vi beløbet til din konto i datacenteret.

Du skal derfor regne med 3-4 hverdage.

Hvad er renten på min forudbetaling?

Du modtager rente af det gennemsnitlige indestående beløb 1 % p.a. under den til enhver tid gældende diskonto. Renten tilskrives årligt i januar.

Hvad gør jeg hvis min maskine løber tør for penge?

Hvis du ikke har flere penge tilbage til frankering, vil det være muligt i nødsituationer at ringe til datacentret og "straksoplade" maskinen med et mindre beløb fastsat af os. Det vil i øvrigt ske på de vilkår, du har aftalt med din maskinleverandør.

Hvad er et datacenter?

Et datacenter varetager den elektroniske dataudveksling mellem dig og os.

Maskinleverandøren af frankeringsmaskinen ejer datacenteret.

Koster det noget at være tilsluttet et datacenter?

Det afhænger af den enkelte leverandør og dennes politik på området. Herudover kan der være særlige omkostninger ved ophør/afmelding af maskinen.

Skal Credit Lock maskinen være tilsluttet et analogstik?

Tidligere var en analog løsning den eneste mulighed da leverandørerne valgte en analog forbindelse som den mest sikre løsning. I dag har flere leverandører løsninger, der fungerer via IP-telefoni og netværk. Din Credit Lock maskine behøver kun være tilsluttet telefon/netværk, når du vil kalde op til datacenteret fra maskinen, hvilket skal ske mindst én gang i slutningen af hver måned. Du kan altså sagtens frankere på maskinen uden tilkobling til telefon/netværk så længe du har porto til rådighed på maskinen.

Hvad hvis min maskine er ved at løbe tør for penge?

Langt de fleste Credit Lock frankeringsmaskiner vil advare, når beholdningen på maskinen når en vis minimumsgrænse mod "lav vandstand" fastsat af dig. Hør nærmere hos din egen maskinleverandør.

Kan jeg få en elektronisk faktura?

Der er mulighed for at få elektroniske faktura, hvis du har en kreditaftale.

Når du kontakter din leverandør for køb af en Credit Lock frankeringsmaskine, skal du blot huske at oplyse dit EAN-nummer og eventuel kontaktperson og reference.

Vi tilbyder derfor ikke at sende faktura pr. mail.

Kontakt os

Har du brug for råd og vejledning, er du velkommen til at kontakte Kundeservice på telefon.​​

Kan vi hjælpe dig

Kundeservice Privat
Telefon 70 70 70 30

Kundeservice Erhverv
Telefon 70 11 12 30

Find

Indtast forsendelsesnummer:

Se åbningstider, adresse samt hvilke serviceydelser det enkelte sted tilbyder. Eller se, hvor du kan købe frimærker.

Angiv adresse, postnummer eller by. Du kan også klikke på kortet.

Se placering af Pakkeboksautomater

Angiv adresse, postnummer eller by. Du kan også klikke på kortet.

Her finder du Erhvervsindleveringerne

Angiv adresse, postnummer eller by. Du kan også klikke på kortet.

Se placering af postkasser

Angiv adresse, postnummer eller by. Du kan også klikke på kortet.