Spring til indhold Gå til hovednavigation Gå til sprogvælgeren

Vi anvender cookies til at få hjemmesiden til at fungere og at lave statistik som vi kan bruge til at forbedre hjemmesidens indhold. Du accepterer brugen af cookies ved at lukke boksen eller klikke videre. Lær mere om cookies

Ombytning/Tilbagebetaling

BlanketBeskrivelse
Fejlfrankering (B86)Fejlfrankering benyttes til godtgørelse af fejlfrankeringer på frankeringsmaskiner. Konvolutter, labels etc. afleveres på posthuset eller indsendes til Regnskabscenteret.

Fejlfrankeringerne indsendes senest 12 måneder efter stemplingsmåneden. Du kan også få godtgjort for meget påsat porto på forsendelser, du ønsker afsendt. Den udfyldte blanket og forsendelserne skal i så fald afleveres på posthuset.

Ved godtgørelsen beregner vi os et gebyr på 25 kr.

Du kan udfylde blanketten direkte på skærmen og printe ud.

Udskriv blanketten i 2 eksemplarer , hvoraf det ene eksemplar er til eget brug og det andet afleverer du eller sender til adressen, der står på blanketten).​

Ombytning af frimærker

Det er ikke længere muligt at ombytte frimærker. Servicen ophørte 31. december 2016.

Du kan bruge alle danske frimærker fra 1. juli 1933 til at frankere dine breve. Selv om du har "gamle" frimærker, kan du opfrankere til den nuværende porto.

Q-Brev frankeringsmærker

Det er ikke muligt af få ombyttet eller refunderet Q-Brev frankeringsmærker.

Ombytning og refusion af pakkelabel (B666)

Du kan få ombyttet eller refunderet din pakkelabel. Reglerne er forskellige og afhænger af, hvor du har købt din pakkelabel og hvilken type, du har købt.

Har du købt din Pakkelabel i Online Pakkeporto på nettet?

Sådan får du refunderet din pakkelabel:

  1. Find din kvittering som du fik, da du købte Pakkelabelen på Pakkeporto Online.
  2. Mail blanketten til onlineporto@postnord.com
  3. En ubrugt pakkelabel kan gratis refunderes i op til 12 måneder efter købsdatoen.
  4. Inden for 14 dage tilbageføres beløbet det betalingskort, som du brugte ved købet.

Har du købt en trykt pakkelabel eller et vægtmærke på et posthus eller i vores netbutik?

Sådan får du gratis ombyttet din gyldige trykte pakkelabel eller vægtmærke:

  1. Ombytning kan ske hvis du f.eks. er kommet til at skrive forkert.
  2. Udfyld ombytnings- og refusionssedlen med dit navn og adresse.
  3. Send blanketten sammen med pakkelabelen til Kundelinjen, Carsten Niebuhrsgade 4, 1577 København V. Husk at sætte porto på brevet.
  4. Inden for få dage sender vi en anden tilsvarende pakkelabel.

Sådan får du refunderet din trykte pakkelabel:

  1. Udfyld ombytnings- og refusionssedlen med navn, adresse, telefonnummer samt bank- og kontonummer.
  2. Send blanketten og din kvittering for købet sammen med til Kundeservice, Carsten Niebuhrsgade 4, 1577 København V. Husk at sætte porto på brevet.
  3. Ved refusion beregner vi os et ekspeditionsgebyr på 40 kr.
  4. En ubrugt pakkelabel eller et vægtmærke kan refunderes i op til 12 måneder efter gyldighedsperiodens udløb (se årstal på pakkelabelen), og kun ved fremvisning af bevis for køb af pakkelabelen eller vægtmærket.
  5. Inden for 14 dage overfører vi beløbet til den bankkonto du har oplyst.

Kan vi hjælpe dig

Find