Spring til indhold Gå til hovednavigation Gå til sprogvælgeren

Vi anvender cookies til at få hjemmesiden til at fungere og at lave statistik som vi kan bruge til at forbedre hjemmesidens indhold. Du accepterer brugen af cookies ved at lukke boksen eller klikke videre. Lær mere om cookies

Information

Information skal kunne forstås og gemmes

Når du sender information om privatøkonomi som fx kontoudtog, årsopgørelser og pensionsmeddelelsers skal det være væsentligt for dine modtagere at: information er let at finde igen:

  • informationen er let at finde igen
  • kommunikationen er overskuelig og let at læse
  • kanalen opleves som sikker

Lad modtagerne afgøre kanalen

Om du bør vælge det fysiske brev eller brevet i e-Boks til din information, afhænger af målgruppens præferencer. Analyser viser, at især de helt unge og de ældre foretrækker brevet med posten. Vi anbefaler, at du giver den enkelte modtager frit valg og lader os distribuere i den foretrukne kanal.

Gør dig umage med formidlingen, og få mere tilfredse kunder

Grafisk overskuelighed og tekst, der hjælper til at forstå informationerne, giver kontoudtog, årsopgørelser og pensionsmeddelelser ekstra værdi og skaber større kundetilfredshed. Tænk over, hvordan du vil disponere informationen, så det får den ønskede effekt i alle kanaler. Husk altid at overveje:

  • Hvad skal modtageren vide, tænke og gøre efter at have læst brevet?
  • Er der informationer, der skal gøres ekstra tydelige for at få budskabet klart frem?
  • Hvordan vil din virksomhed fremstå?
  • Hvordan indholdet automatisk og responsivt tilpasser sig den krævede enhed og skærmstørrelse?