Spring til indhold Gå til hovednavigation Gå til sprogvælgeren

Vi anvender cookies til at få hjemmesiden til at fungere og at lave statistik som vi kan bruge til at forbedre hjemmesidens indhold. Du accepterer brugen af cookies ved at lukke boksen eller klikke videre. Lær mere om cookies

10 gode råd om returnering

Retur

Vælg den returløsning, der bedst kan betale sig

Din returløsning påvirker dit salg

Forbrugerne er mere tilbøjelige til at handle i en netbutik, der tilbyder en nem returmulighed. Og oplevelsen af, at et fejlkøb ikke volder besvær, kan få kunder til at handle igen. Derfor er din returvarestrategi vigtigt.

Følg de 10 gode råd om returvarer, og vælg den bedste løsning for din netbutik.

  1. Træf beslutninger om din returløsning på baggrund af reel viden. Læs fx vores e-handelsanalyser
  2. Find ud af, hvilke returmuligheder dine konkurrenter tilbyder – og hvordan de kommunikerer det. Og sørg for at gøre det bedre
  3. Sørg for at gøre tydeligt opmærksom på en nem – og gerne gratis – mulighed for at returnere fejlkøb
  4. Test gratis fragt og retur i en periode for at se, hvad der sker med omsætningen – kan det betale sig?
  5. Tilbyder du gratis retur, så vis det i de købskritiske øjeblikke. Det kan stimulere kunden til at lade dankortet sidde lidt løsere
  6. Usikkerheden om returpriser er større hos kunder, der befinder sig i udlandet. Her vil gratis retur for det meste være en fordel
  7. Vælg en leverandør, der gør det nemt for kunderne at sende varer retur. Og vis leverandøren på din webshop
  8. Spørg dine kunder, hvorfor de returnerer varen – der kan være vigtig viden at hente
  9. Skab tryghed ved at vide kundeudtalelser – også om returnering
  10. Få sparring hos PostNord – vi følger udviklingen og deler gerne vores erfaring og cases med dig

Du er naturligvis velkommen til at ringe til os på 70 11 12 30, hvis du vil høre mere.

 

Styrk din netbutik

Hør mere om, hvad vi kan gøre for dig

Ja tak, kontakt mig
Læs e-handelsanalysen

Bliv klog på kundernes behov

Se bl.a. hvad nem returmulighed betyder for dine kunder

Læs e-handelsanalysen