Spring til indhold Gå til hovednavigation Gå til sprogvælgeren

Vi anvender cookies til at få hjemmesiden til at fungere og at lave statistik som vi kan bruge til at forbedre hjemmesidens indhold. Du accepterer brugen af cookies ved at lukke boksen eller klikke videre. Lær mere om cookies

10 gode råd om check-out

10 gode råd om check-out

Optimér dit check-out-flow for øget salg i din webshop

Få tilfredse kunder

Vellykket check-out og levering er afgørende for, at kunderne handler hos dig igen og de fleste vil selv vælge, hvordan deres netindkøb skal leveres.

Her får du 10 gode råd til, hvordan du får endnu flere kunder til at gennemføre køb og dermed øger kanalkonverteringen på din webshop.

10 gode råd om check-out er lavet i samarbejde med webbureauet MCB.

  1. Tilbyd flere leveringsmuligheder til varierede priser
  2. Benyt de betalingsmuligheder, som kunderne kender og anvender
  3. Sørg for at gøre tydeligt opmærksom på en nem og gerne gratis mulighed for at returnere fejlkøb
  4. Lav en visuel trin for trin visning af dit check-out-flow og gør det tydeligt, hvor kunden er i processen
  5. Besvar kundernes spørgsmål undervejs ved tydeligt at fremhæve fx fragtpris, næste trin og valg af levering
  6. Bed kun kunderne om de mest nødvendige informationer, og lad det være frivilligt at oprette sig som bruger
  7. Gør det let at komme i kontakt med dig. Vis telefonnummer, mailadresse og chatfunktion på alle trin i check-out
  8. Skab tryghed ved at vise kundeudtalelser og tryghedssymboler som fx e-mærket
  9. Optimer fejlbeskeder, så de hjælper kunderne med at gennemføre deres køb og ikke får dem til at give op
  10. Få testet forskellige versioner af dit check-out-flow, og lav løbende optimeringer

Du er naturligvis velkommen til at ringe til os på 70 11 12 30, hvis du vil høre mere.