Når firmaet flytter

Her flytter du virksomhedens adresse eller bestiller opbevaring af din post i en periode
Vedvarende <br/> flytning

Vedvarende flytning

Når der er tale om en vedvarende flytning, eftersender vi virksomhedens post i 6 måneder. I kan forlænge perioden med 6 måneder ved at kontakte vores kundeservice på 70 11 22 12.

Flytter I til udlandet, kan vi sende brevpost videre til den nye adresse. Vi eftersender ikke adresseløse forsendelser (fx reklamer), aviser, blade, magasiner og pakker til udlandet.

​Sådan gør du ved vedvarende flytning

Når din virksomhed flytter til en anden adresse i Danmark eller i udlandet, er det let at meddele os den nye adresse.

Brug en af blanketterne (husk at skrive CVR-nummer, når du udfylder blanketten):

Du udfylder blanketten og printer den udfyldte blanket, så du kan underskrive den.

Vær opmærksom på, at du ikke kan gemme blanketten på din pc, efter at du har udfyldt den på skærmen. Du skriver blanketten ud, fordi du skal underskrive og sende den til os.

Hvis du ønsker at gemme en kopi af den udfyldte flyttemeddelelse, kan du scanne den og gemme.

Når I fortæller os, at I flytter til en anden adresse i Danmark, sender vi breve, aviser, blade og magasiner til din nye adresse. Vi sender ikke pakker, adresseløse forsendelser (fx reklamer) og lokale ugeaviser videre til din nye adresse.

Legitimation og fuldmagt

Når du sender blanketten til os, skal du vedlægge en kopi af billedlegitimation for "underskriveren af blanketten".

Billedlegitimation kan fx være pas eller kørekort. Hvis du ikke har legitimation af den type, kan du i stedet sende kopi af 2 stk. anden form for legitimation, fx sundhedskort, dåbsattest/navnebevis eller personnummerbevis.

Send flytningen til os

Du sender blanketten og kopi af legitimation til erhvervsflyt@postnord.com.

Eller du kan sende den udfyldte og underskrevne flytteblanket til:

PostNord
Kundeservice Erhverv
Carsten Niebuhrs Gade 4
1577 København V

Vær opmærksom på, at der kan gå 5 hverdage, efter at vi har modtaget jeres besked, før vi kan begynde at sende post til den nye adresse.

Har du spørgsmål om, kan du kontakte kundeservice 70 11 12 30.

Reklamer/Gratis aviser - Nej tak

Vær opmærksom på, at en tilmelding til "Reklamer - Nej tak" eller "Reklamer og gratisaviser - Nej tak" ophører, når I flytter til en ny vedvarende adresse.

Husk derfor at tilmelde jer den relevante ordning på den nye adresse, som I flytter til. Og husk at fjerne skilte fra brevkassen på adressen, som I flytter fra.

Midlertidig <br/> flytning

​Sådan gør du, hvis virksomheden flytter midlertidigt

Hvis I flytter fra adressen i en kortere periode, kan vi hjælpe dig på 3 forskellige måder:

  • Vi kan sende posten til en midlertidig adresse. Perioden for en midlertidig flytning er mindst 30 dage og højst 6 måneder. Når perioden for den midlertidige flytning slutter, sendes posten til den faste adresse igen
  • Vi kan give dig konvolutter, som du kan bruge til at få den post, som bliver leveret til din postkasse. Du kan aftale med naboer eller andre, at de sender din post videre til dig i de udleverede konvolutter. Konvolutterne kan du få på posthuset

Brug en af blanketterne (husk at skrive CVR-nummer, når du udfylder blanketten):

Du udfylder blanketten og printer den udfyldte blanket, så du kan underskrive den.

Vær opmærksom på, at du ikke kan gemme blanketten på din pc, efter at du har udfyldt den på skærmen. Du skriver blanketten ud, fordi du skal underskrive og sende den til os.

Hvis du ønsker at gemme en kopi af den udfyldte flyttemeddelelse, kan du scanne den og gemme.

Når I fortæller os, at I flytter til en anden adresse i Danmark, sender vi breve, aviser, blade og magasiner til din nye adresse. Vi sender ikke pakker, adresseløse forsendelser (fx reklamer) og lokale ugeaviser videre til din nye adresse.

Legitimation og fuldmagt

Når du sender blanketten til os, skal du vedlægge en kopi af billedlegitimation for "underskriveren af blanketten".

Billedlegitimation kan fx være pas eller kørekort. Hvis du ikke har legitimation af den type, kan du i stedet sende kopi af 2 stk. anden form for legitimation, fx sundhedskort, dåbsattest/navnebevis eller personnummerbevis.

Send blanketten til os

Du sender blanketten og kopi af legitimation til erhvervsflyt@postnord.com.

Eller du kan sende den udfyldte og underskrevne flytteblanket til:

PostNord
Kundeservice Erhverv
Carsten Niebuhrs Gade 4
1577 København V

Vær opmærksom på, at der kan gå 5 hverdage, efter at vi har modtaget jeres besked, før vi kan begynde at sende post til den nye adresse.

Har du spørgsmål om, kan du kontakte kundeservice 70 11 12 30.

Opbevaring <br/> af post

​Bestilling af opbevaring af post

Hvis din virksomhed holder lukket i en periode, kan vi opbevare (tilbageholde) jeres post i en given periode.

Vi opbevarer posten i op til 31 dage. Vi genoptager leveringen af post til jer på den første hverdag efter den aftalte periode.

Husk at give os besked senest 2 dage, før vi skal begynde at holde posten tilbage for jer.

Opbevaring omfatter brevpost, pakker, aviser (dagblade), ugeblade og magasiner.

Linket herunder indeholder en blanket, hvor I kan bestille opbevaring (NB: kun for erhverv).

Du udfylder blanketten på skærmen og trykker 'send'.

Viser det sig senere, at I har behov for opbevaring ud over de 31 dage, skal I kontakte vores kundeservice på tlf. 70 11 12 30.

 
 

Find



  • Prisoversigter

  • Avanceret søgning

  • Se åbningstider, adresse samt hvilke serviceydelser det enkelte sted tilbyder. Eller se, hvor du kan købe frimærker.

    Angiv adresse, postnummer eller by. Du kan også klikke på kortet.

  • Se placering af Pakkeboksautomater

    Angiv adresse, postnummer eller by.Du kan også klikke på kortet.

  • Her finder du Erhvervsindleveringerne


    Angiv adresse, postnummer eller by.
    Du kan også klikke på kortet.

  • Se placering af postkasser

    Angiv adresse, postnummer eller by.Du kan også klikke på kortet.


  • Dagens post

  • Hjælp

    Kort over postnumre og mere information

© PostNord AB (publ) | Om hjemmesiden | Privacy policy