Effektmåling

Effektmåling er almindeligt ved e-mails og anden digital kommunikation, men også det fysiske brev kan måles
Om

Optimer kommunikations- og markedsføringskampagne

Det kan være svært at vide nøjagtig, hvordan en direct mail er blevet modtaget i målgruppen.

Vi kan hjælpe med at måle effekten af din direct mail kampagne og sammenligne den med andre kampagner. Dette giver dig værdifuld viden om kampagnens virkning, og om hvordan dine direct mail kampagner kan videreudvikles og forfines, så din næste kampagne kan opnå en endnu større effekt.

Grundige kvantitative interviews

Effektmålingen gennemføres i samarbejde med Tranberg + Partners ved hjælp af 200 interviews og viser bl.a., hvordan kampagnen er blevet eksponeret, læst, gemt og oplevet, og i hvor høj grad, modtagerne har reageret.

En effektmåling kan desuden give viden om vigtige økonomiske nøgletal for din kampagne. For eksempel pris pr. potentiel kunde, pris pr. interesse og pris pr. respons.

Kontakt os

Har du spørgsmål eller har brug for hjælp, er du velkommen til at ringe til din salgskonsulent eller til kundeservice på 70 11 12 30.

Pre-test

Undgå fejl og spar penge med en pre-test

Med pre-test effektmåling kan du teste både budskaber og kreativ udformning på et mindre antal modtagere, før du sender en kampagne ud til hele målgruppen. Så kan du se, om den virker efter hensigten, og om du får den respons, du regner med – eller om kampagnen skal justeres, og du dermed undgår dyre fejl og tabt omsætning.

Brug rapporterne, vi sender til dig

Vi samler resultatet af analysen i en overskuelig rapport, og en af vores analysekonsulenter vil gennemgå den med dig. Så kan du vurdere, om kampagnens budskab og udformning skal justeres for at skabe et bedre resultat.

Dine fordele med pre-test

  • undgå dyre fejl
  • undgå tabt indtjening
  • måle respons
  • teste effekt
  • tilpasse din kampagne
  • opnå det bedste resultat

Kontakt os

Har du spørgsmål eller har brug for hjælp, er du velkommen til at ringe til din salgskonsulent eller til kundeservice på 70 11 12 30.

Post-test

Få værdifuld viden om din målgruppe med en post-test

Efter din kampagne kontakter Tranberg + Partners ved hjælp af 200 telefoninterviews et repræsentativt udsnit af modtagerne og indsamler værdifuld viden om deres forståelse af dine budskaber, deres holdning til kampagnen og din virksomhed m.m. Det giver dig værdifuld viden, du kan bruge til dine fremtidige kampagner.

Brug den rapport, vi sender til dig

Vi samler resultatet af analysen i en overskuelig rapport, og en af vores analysekonsulenter vil gennemgå den med dig. Brug informationerne til at planlægge remindere, opfølgninger og nye kampagner, og opnå bedst mulig respons i din næste kampagne.

Dine fordele med post-test

  • værdifuld viden om din kampagne
  • værdifuld viden om din målgruppe
  • planlægningsværktøj til dine næste kampagner
  • redskaber til at øge responsMulighed for benchmarking

Kontakt os

Har du spørgsmål eller har brug for hjælp, er du velkommen til at ringe til din salgskonsulent eller til kundeservice på 70 11 12 30.

Benchmark

Hvor effektiv er Direct Mail i din branche?

Vi gennemfører hvert år i samarbejde med Tranberg + Partners en lang række effektmålinger på Direct Mail kampagner i forskellige brancher og segmenter.

Effektdatabasen er baseret på målinger fra mere end 250 kampagner (B2C og B2B) inden for 10 forskellige brancher, og giver dig en idé om, hvad du kan forvente af respons inden for en specifik branche.

Husk at resultatet af en DM-kampagne altid er afhængigt af både brevets udformning og den valgte målgruppe.

Hvis du får lyst til at få målt effekten af din specifikke Direct Mail kampagne, så er du meget velkommen til at kontakte os og få mere information.

Klik på Effektdatabasen og se resultaterne fra gennemførte kampagner.

Kontakt os

Har du spørgsmål eller har brug for hjælp, er du velkommen til at ringe til din salgskonsulent eller til kundeservice på 70 11 12 30.

 
Ring til os

Brug for hjælp

Har du brug for hjælp eller mere information? Ring 70 11 12 30

© PostNord AB (publ) | Om hjemmesiden | Privacy policy